Zalety usług agencji SEO

agencja SEO, pozycjonowanie Kraków, optymalizacja stron

Firmy i właściciele portali internetowych, którzy chcą pojawiać się na wysokich pozycjach w organicznych wynikach wyszukiwania, mogą to uzyskać na przynajmniej kilka sposobów. Pierwszy – najbardziej wadliwy – to podejmowanie działań osobiście. Nie mając doświadczenia w kwestii SEO i nie monitorując regularnie informacji o modyfikacjach w algorytmie Google, ciężko postępować rzetelnie i – najważniejsze – efektywnie. Drugi sposób to zatrudnienie na etat doświadczonego SEOwca, niemniej jednak nie każde przedsiębiorstwo się na to decyduje z uwagi na koszty. Trzecia metoda to nawiązanie współpracy z agencją SEO. Budżet zarezerwowany na zadania agencji SEO można dopasować do możliwości finansowych zleceniodawcy. Atutem kooperacji z agencją SEO jest to, że oprócz speców od SEO w pracują tam też osoby od programowania, projektowania graficznego, kampanii Google Ads oraz copywritingu, które służą merytoryczną pomocą w tych kwestiach.

Agencja SEO – postaw na taką, która funkcjonuje na rynku od lat

Agencji SEO w naszym kraju jest bez liku. Na co zwrócić uwagę w toku szukania firmy, która podniesie naszą widoczność w wynikach organicznych przeglądarek? Rekomendujemy wybrać firmę, która działa na rynku od kilkunastu lat. Liczba firm SEO, ale również tych marketingowych oraz kreatywnych, z każdym rokiem wzrasta, co niekiedy nie idzie w parze z jakością usług. Wybierając firmę, która istnieje od mniej więcej dekady, można mieć pewność, że ma ona duże doświadczenie i może w każdej chwili zaprezentować ciekawe portfolio swoich poprzednich prac. Agencje SEO zazwyczaj na swoich stronach dodają zakładkę „Case study”. Przed zatwierdzeniem umowy wypada zapoznać się ze studia takich przypadków, aby sprawdzić, jakich efektów można się spodziewać po agencji, a także to z jakimi przeszkodami przyszło im się zmierzyć oraz dla jakich branż pracowała. Najlepsza agencja SEO to taka, która działa transparentnie: zawiadamia o planach prac na zbliżające się miesiące, a także przekazuje sprawozdanie z przeprowadzonych działań i ich rezultaty.

Drugi istotny aspekt to spersonalizowana oferta i dostrojenie zakresu prac do potrzeb działalności, którą prowadzi klient agencji. Jeśli agencja SEO na chęć współpracy reaguje w kilka minut, a oferta wygląda jak uniwersalny szablon, powinien to być sygnał alarmowy. Po wysłaniu zapytania przedstawiciel doświadczonej agencji SEO kontaktuje się z zainteresowanym klientem, by dopytać o pomocnicze informacje o firmie, potrzebne do zaprezentowania dla niej indywidualnej oferty. Mamy tu na myśli dane, których nie da się odszukać samodzielnie w internecie, jak np. informacja o realizowanych do tej pory działaniach SEO i o istotnych dla klienta usługach lub artykułach, które chce wypromować.

Opłata za usługi firmy SEO – jakich ofert unikać

Ostrożnie warto potraktować agencje SEO, które sugerują współpracę z opłatą za wypracowany rezultat. W takim modelu zleceniodawca rozlicza się z agencją SEO wtedy, kiedy słowa kluczowe osiągną uzgodnione w umowie pozycje w wynikach wyszukiwania (np. wejdą do Top5 bądź Top10). To wciąż całkiem popularny rodzaj rozliczeń, lecz niesie ze sobą znaczne ryzyko – można bowiem osiągnąć natychmiastowe rezultaty za sprawą łamania reguł określonych przez Google. Systematycznie modyfikowany algorytm również nie ułatwia dotrzymania obietnic składnych klientowi, stąd odpowiedzialna firma SEO nigdy nie zapewnia osiągnięcia konkretnych wyników. Jeśli idzie o opłatę za współpracę z agencją SEO, to rzadko bywa ona stała – co do zasady w pierwszych tygodniach po podpisaniu umowy potrzebne są większe nakłady finansowe, by wykonać drobiazgowy audyt SEO, a później wykonywać wszystkie wynikłe z niego zalecenia. W późniejszych miesiącach współpracy, jak witryna klienta zostanie już zoptymalizowana, wydatki na działania są znacznie mniejsze.

Lokalizacja:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]