Krótko o pozycjonowaniu

Krótko o pozycjonowaniu

Zleć pozycjonowanie stron www.

Znamy trzy popularne sposoby pozycjonowania:
– pozycjonowanie okresowe,
– pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail),
– pozycjonowanie lokalne.

Pozycjonowanie okresowe

Pozycjonowanie okresowe odgrywa specyficzną funkcję przed cyklicznymi albo jednorazowymi wydarzeniami, takimi jak Dzień Kobiet, Święto Pracy czy finały Pucharu Polski w piłce nożnej. Ten typ pozycjonowania jest szczególnie skuteczny, jeżeli popularna w konkretnym czasie fraza zostanie znaleziona i użyta odpowiednio wcześnie. Na ogół pozycjonowanie okresowe wykorzystywane jest w branży turystycznej i gastronomicznej. Najczęściej powinno się rozpocząć je na osiem do dziesięciu tygodni przed wybranym wydarzeniem, ażeby Google zdążyło zaindeksować nową albo zmodyfikowaną treść strony.

Pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail)

Kolejny model pozycjonowania to słuszne i przetestowane wyjście dla posiadaczy niewielkich budżetów na reklamę. Dzięki poprawnemu dobraniu słów kluczowych, nie tylko będzie można wejść w niszę związaną z daną branżą, ale także stawki za reklamę w Google Ads ulegną istotnej redukcji. Pozycjonowanie Long Tail oznacza również znacznie mniejszą konkurencję. Kluczowe jest także to, że coraz powszechniejszy jest trend wprowadzania rozbudowanych zapytań w wyszukiwarkę Google.
Przykłady pozycjonowania Long Tail:
– golarka Philips One Blade Pro szara,
– telefon LG K40 biały,
– buty sportowe puma Axis czarne sklep online.
Pozycjonowanie na długi ogon jest niezmiernie istotne szczególnie dla sklepów online. Za pośrednictwem tego typu fraz, sklepy posiadające w swoim asortymencie nader obszerną ofertę artykułów mogą się jeszcze efektywniej pozycjonować w wynikach wyszukiwania.

Pozycjonowanie Lokalne

W tym pozycjonowaniu istotne jest dołączenie do frazy nazwy konkretnej lokalizacji.
W pozycjonowaniu lokalnym uwzględnia się zazwyczaj:
– państwo (np. “producent obuwia Polska”)
– miejscowość (“masażysta Kraków”)
– dzielnicę (“sklep rowerowy Żoliborz”)
Pozycjonowanie lokalne rewelacyjnie zda egzamin w działaniach dla podmiotów lokalnych, które kierują swoje produkty tylko do osób mieszkających na tym samym obszarze. Ta strategia pozycjonowania jest stosowana też wówczas, gdy przedsiębiorstwo ma nieduży budżet reklamowy i nie jest w stanie konkurować na frazy niezawierające dopasowania miejscowego, przykładowo zamiast “nauka gry na fortepianie“, to “nauka gry na fortepianie Kraków”.

Lokalizacja:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]