Na https://pbnmarket.pl poznasz aktualną ofertę PBN.
Żeby odbiorca odnalazł twoją działalność powinieneś nie tylko złożyć firmową stronę www, ale również zadbać o jej pojawianie się na pierwszych pozycjach w wynikach wyszukiwania. Do tego bardzo ważna jest treść strony i to czy cyklicznie pojawiają się na niej nowe profesjonalne i pomocne dla użytkownika treści. Jednak nie wolno także pominąć tzw. link buildingu, a więc zdobywania linków zewnętrznych wiodących do strony. Jedną z metod link buildingu jest korzystanie z PBN – prywatnej sieci blogów.
Private blog network – do czego przydają się PBNy?
PBNy są prywatne, bo są zakładane a potem zarządzane przez jeden podmiot (zazwyczaj przez firmę SEO albo sporą agencję marketingową), który kontroluje jakość udostępnianych tam tekstów. PBNy są zazwyczaj wykorzystywane jako jeden z elementów wieloaspektowej strategii marketingowej, co należy silnie zaznaczyć, bowiem najlepsze rezultaty ich zastosowania zauważa się w stosunku do stron, które są starannie zoptymalizowane pod kątem technicznym oraz contentu. Prywatne sieci blogów nie tylko umożliwiają utworzenie pokaźnej liczby linków przychodzących do witryny, ale również na ich zróżnicowanie, co jest pozytywnie oceniane przez algorytmy wyszukiwarek. Za minus PBNów można uznać niestety to, że ich utworzenie to spory koszt, a później trzeba przeznaczać wiele czasu na utrzymanie ich w odpowiedniej jakości.
Jak korzystać z PBN? Zalecamy wizytówki NAP oraz publikacje z linkiem kanonicznym
PBNy świetnie sprawdzają się w pozycjonowaniu lokalnym, bo można przy ich użyciu publikować artykuły tematyczne stanowiące jednocześnie wizytówkę NAP. Co to jest NAP? To niejako każde miejsce w sieci, gdzie widoczne są kluczowe informacje telekontaktowe firmy – jej adres, pełna nazwa oraz telefon czy e-mail. Przykładowo, wizytówka Google Moja Firma jest NAP-em, ale jest nim też strona na portalu społecznościowym, profil w ogólnodostępnym katalogu firm albo artykuł, pod którym podano firmowe informacje kontaktowe.
Kolejna efektywna metoda wykorzystania możliwości PBNów to publikacje z linkiem kanonicznym. Polegają one na republikacji wartościowych artykułów z dodaniem linku do źródła tekstu oznaczonego jako tag “rel=canonical”. W tym przypadku algorytmy wyszukiwarek zwykle oceniają wyżej użyteczność pierwotnego wpisu, dlatego że napotykanie linków do niego na rozmaitych stronach zewnętrznych postrzegają jako dowód, że pod wskazanym adresem kanonicznym znajdują się rzetelne, warte przeczytania informacje. Artykuły z linkiem kanonicznym najlepiej sprawdzają się przy treściach z sektora YMYL, gdzie ważne jest pozyskanie wysokiego autorytetu, innymi słowy tych związanych przede wszystkim ze zdrowiem, prawem, aktualnymi wydarzeniami i doradztwem finansowym.
PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO